16 Haziran 2014

IŞİD ve İslam'a Verdiği Zarar

El Kaide'den sonra şimdi de başımıza IŞİD (Irak Şam İslam Devleti) çıktı. Batı dünyasında İslam=Terörist  algısı bilerek körüklenirken müslümanım diyenlerin bu algıya hizmet edecek şekilde hareket etmeleri çok acıdır. Sadece batıya kızmakla yetinemeyiz, burada durup aynayı kendimize çevirmemiz gerekiyor.


İslamı seçen Yusuf İslam'ın şu sözü içimi çok acıtmıştır:  "Müslüman olmadan önce Kuran'ı inceledim ve kararımı verdim. Eğer önce müslümanları inceleseydim müslüman olmazdım".  Bu söz üzerine derince düşünmeliyiz.  "Ben güzel ahlakı tamamlamak üzere gönderildim" diyen bir Elçi(s)'nin ümmeti olarak neden bu hale geldik, nerede yanlış yaptık, niye kan revan görüntüleriyle eşdeğer hale gelen Ortadoğu bu halde???



Herbirimizin bu algıyı oluşturmada sorumluluğu var. Amerikalı bir çocuk, medyanın kendine gösterdiğiyle İslam=terör bilgisiyle büyüyor. Batı'nın bilerek bunu körüklediğini biliyoruz fakat güzel ahlak timsali bireyler olamaz mıyız? Etrafımıza bu şekilde davranamaz mıyız? Ne oldu bize de bu hale geldik? Sanırım Kuran ve Peygamber yolundan ayrılmak ve maneviyatımızı-gönül zenginliğimizi kaybetmemiz bunlara sebep oldu.

Şimdi tv-gazete ve internette, IŞİD militanlarının araba içinden etrafa ateş açıp muhalifleri öldürme videoları var, esir olarak aldıkları 1500 kişiyi kamyonlarla taşıyıp topluca öldürme görüntüleri var. Sen nasıl müslümansın, hiç mi Peygamberinin hayatını bilmiyorsun, savaşta esirlere karşı nasıl hareket ettiğini bilmiyor musun? Şii diye müslüman kardeşinin kanını döküyorsun. Hala akıllanmayacak mısınız? Kardeş kavgası sonucu yine Amerika-İngiltere gelecek ve senin elindeki petrolü alacak. Kime hizmet ediyorsun? Bu yaptıklarınla islam=terör algısına hizmet ediyorsun, öbür dünyada Rabbine bunun hesabını nasıl vereceksin?

Son söz niyetine; Kuran'da birçok yerde "aklınızı kullanmayacak mısınız?" uyarısı var. Bu ikazı hafife alan bizlere bunlar müstehaktır....




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder